Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
2. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do zajmowanego lokalu
3. Zaświadczenie i inne dokumenty, potwierdzające wysokość osiągniętych dochodów w okresie ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku tj:
- zaświadczenia o dochodach brutto (przychód pomniejszony o koszty uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe),
- oświadczenie o dochodach osoby prowadzącej działalność gospodarczą lub pracującej dorywczo,
- w przypadku posiadania gospodarstwa rolnego - zaświadczenie z właściwego urzędu gminy potwierdzające wielkość gospodarstwa w hektarach przeliczeniowych,
- decyzja Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub dokument potwierdzający wysokość emerytury lub renty (odcinki wypłat, zaświadczenie),
- decyzja Gminnego Ośrodka Pomocy Rodzinie dotycząca wysokości otrzymanych świadczeń rodzinnych i zasiłków stałych,
- w przypadku osób bezrobotnych - zaświadczenie z właściwego urzędu pracy potwierdzające obecny status oraz dokument potwierdzający otrzymywane świadczenia,
- zaświadczenie o wysokości stypendium (socjalnego, naukowego, mieszkaniowego, na wyżywienie, z tyt. niepełnosprawności),
- dokument potwierdzający wysokość przyznanych alimentów,
- w przypadku przysługującej dodatkowej powierzchni - orzeczenie powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności,
4. Aktualny wymiar opłat - oryginał do wglądu (potwierdzenie wydatków za m-c w którym składany jest wniosek).
Kto może złożyć wniosek:
Każdy
Opłaty:
nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni od dnia złożenia wniosku
Sposób załatwiania sprawy:
wydanie decyzji administracyjnej
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Strzałkowie
Al. Prym. Wyszyńskiego 6
62-420 Strzałkowo
biuro nr 18
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Koninie, w terminie14 dni od daty doręczenia decyzji
Inne informacje
Wniosek o przyznanie dodatku potwierdza zarządca budynku.
Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na okres 6 miesięcy licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.
Dodatek mieszkaniowy wypłaca się, w terminie do 10 każdego miesiąca z góry, zarządcy domu lub osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny. W tym samym terminie wypłaca się ryczałt.
Zmiany danych zawartych we wniosku lub deklaracji w okresie 6 miesięcy od dnia przyznania dodatku nie mają wpływu na jego wysokość.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2133),
Uchwała Nr XV/106/03 Rady Gminy Strzałkowo z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie obniżenia wysokości wskaźników procentowych służących ustaleniu wysokości dodatków mieszkaniowych (Dz. Urz. Woj. Wielk. z 2004 r., Nr 2, poz. 31).
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 1089 |
Podmiot udostępniający: | Urząd Gminy Strzałkowo |
Nazwa dokumentu: | Przyznanie dodatku mieszkaniowego |
Skrócony opis: | |
Osoba, która wytworzyła informację: | Piotr Woźniak |
Osoba, która udostępnia informację: | Piotr Woźniak |
Data wytworzenia informacji: | 05.01.2021 13:08:56 |
Data udostępnienia informacji: | 05.01.2021 13:11:55 |
Data ostatniej aktualizacji: | 05.01.2021 13:09:00 |
Rejestr zmian |