Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Rejestracja działalności gospodarczej (także zmiana wpisu, zawieszenie, wznowienie, wykreślenie) następuje poprzez przesłanie wniosku CEIDG-1 do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek ten stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego.

Wniosek CEIDG-1 przedsiębiorca może złożyć w następujący sposób:

- w formie elektronicznej - wypełniając samodzielnie formularz elektroniczny, który jest dostępny na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl, a następnie przesyłając go bezpośrednio do CEIDG. Formularz elektroniczny można wypełnić poprzez logowanie się do CEIDG bądź też bez logowania się do systemu. W przypadku wypełniania bez logowania należy w ciągu 7 dni od daty wypełnienia wniosku udać się do dowolnego Urzędu Miasta/Gminy celem potwierdzenia tożsamości (urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku) i podpisania wniosku,

- w formie tradycyjnej - wypełniając formularz papierowy i składając go w dowolnym urzędzie gminy na terenie kraju,

- przez telefon - od stycznia 2017 r. została uruchomiona proaktywna usługa pozwalająca na rejestrację własnej firmy przez telefon, to pierwsze tego typu rozwiązanie w polskiej administracji publicznej. Jak to działa? W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant wyjaśnia zasady rejestracji działalności gospodarczej, przyjmuje dane niezbędne do wypełnienia wniosku i wprowadza je do systemu CEIDG. Po rozmowie, klient otrzyma sms z numerem wniosku, z którym może się udać do dowolnego urzędu gminy. Urzędnik wydrukuje wniosek i przedłoży do podpisu. Całą rejestrację można wykonać również w pełni elektronicznie, wykorzystując do tego profil zaufany lub podpis elektroniczny.

 

Wniosek składany w formie elektronicznej powinien zostać podpisany przez przedsiębiorcę:

-podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym

- podpisem potwierdzonym profilem zaufanym (ePUAP).

 

Wniosek składany w formie papierowej powinien zostać:

- podpisany osobiście przez przedsiębiorcę przy urzędniku przyjmującym wniosek po okazaniu dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości lub

- podpisany przez pełnomocnika/prokurenta przedsiębiorcy po okazaniu pełnomocnictwa do spraw związanych z działalnością gospodarczą oraz dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości pełnomocnika (opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie pełnomocnictwa do akt pobierana jest w przypadku gdy wniosek składa pełnomocnik/prokurent, którego ustanowienie nie zostało ujawnione we wpisie przedsiębiorcy w CEIDG i jednocześnie jest to osoba z dalszej rodziny lub osoba obca) lub

- przesłany listem poleconym do urzędu gminy wraz z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu na wniosku CEIDG-1.

 

UWAGA!

Wszelkie czynności związane z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologii są BEZPŁATNE.

 Więcej informacji na temat prowadzenia działalności gospodarczej można uzyskać w serwisie informacyjno-usługowym dla przedsiębiorcy www.biznes.gov.pl

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 8
Podmiot udostępniający: Urząd Gminy Strzałkowo
Nazwa dokumentu: Rejestracja działalności gospodarczej
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Piotr Woźniak
Osoba, która udostępnia informację: Piotr Woźniak
Data wytworzenia informacji: 05.01.2021 12:22:59
Data udostępnienia informacji: 05.01.2021 12:25:02
Data ostatniej aktualizacji: 05.01.2021 12:23:03
Rejestr zmian